7 tips ontvangen voor een hogere klanttevredenheid ?

Laat dan snel je gegevens achter!

5 elementen die bijdragen aan een positieve beleving
Customer happiness

5 elementen die bijdragen aan een positieve beleving

Als mens en consument zijn we dagdagelijks op zoek naar positieve belevingen. Een positieve beleving geeft ons een goed gevoel en dat smaak naar meer. Wanneer je een product of dienst aanbiedt, dien je hier dus zeker rekening mee te houden.

Deze 5 elementen, die je zeker ook mag aanschouwen als tips, dragen bij tot the key to success!

  • Personeel: Zorg ervoor dat het personeel goed is opgeleid. Een klant zal het betrouwbaarder vinden om met een medewerker te spreken die er iets van afweet. Op deze manier creëer je vertrouwen. Naast het hebben van vakkennis, zijn empathie en vriendelijkheid een must!
  • Inrichting: Zowel het interieur als exterieur dragen bij tot de beleving. Zorg voor een verzorgd uiterlijk van de zaak. Dat trekt aan! Ook de binnenkant moet in orde zijn. Klanten willen gemakkelijk en snel iets kunnen vinden.
    Zorg daarom voor structuur en aanduidingen!
  • Bereikbaarheid: Het vlot kunnen vinden van een winkel/ bedrijf is belangrijk. Een goede vestigingsplaats met voldoende parking is daarom een groot pluspunt. Maar wat net zo belangrijk is, is het gevonden kunnen worden op social media of het internet! Op deze manier vinden ze informatie over jou. Zo blijf je zowel online als offline vindbaar, maar wees ook hier bereikbaar!
  • Blijf verrassen: Blijf de klant verrassen! Bedenk leuke acties en campagnes en betrek je klanten bij je product of dienst. Kom steeds verrassend uit de hoek om de oude klanten te behouden en nieuwe aan te trekken
  • Persoonlijke aanpak: Verzamel persoonlijke gegevens van de klant. Deze gebruik je voor het maken van een gepersonaliseerde nieuwsbrief. Spreek de klant aan met de voornaam, bied kortingsbonnen aan voor de producten waarin hij geïnteresseerd is. Het is de bedoeling dat je de klant een gevoel van exclusiviteit geeft! Daardoor zal hij rapper geneigd zijn om bij jou te kopen.

Een positieve beleving leidt tot klanttevredenheid en klanttevredenheid zorgt ervoor dat de klant zal terugkeren! Het is dus belangrijk dat je inzicht krijgt in de tevredenheid van jouw klanten om hier verder op in te spelen en eventuele werkpunten aan te kaarten en te verbeteren. Glimlag helpt je richting het streven naar ultieme klanttevredenheid. Deze gebruiksvriendelijke en weinig tijdrovende tool geeft je de mogelijkheid om de juiste conclusies te trekken en gerichte optimalisaties in jouw zaak of bedrijf te gaan doorvoeren. Meer informatie? Contacteer ons via hello@glimlag.be.


5 elementen die bijdragen aan een positieve beleving

Gepubliceerd door

Anna-Lisa Pala

Interessant artikel?

TERUG NAAR OVERZICHT

Gerelateerde artikels

Weet jij hoe tevreden jouw klanten zijn?

Het meten van de klanttevredenheid, ook wel customer satisfaction genoemd, is belangrijk en wordt de komende jaren nog veel belangrijker! Gezien in onze economie alles draait om de service die je als bedrijf ... Lees meer

Gepubliceerd door Martijn Knoops